Search
Close this search box.

الحملة الإغاثية الإنسانية العاجلة لـ”شبكة المرأة السورية” ومركز أولف بالما ومواطنة في مدينة  أورفا التركية

الحملة الإغاثية الإنسانية العاجلة لـ”شبكة المرأة السورية” ومركز أولف بالما ومواطنة في مدينة  أورفا التركية

قامت شبكة المرأة السورية ومركز أولف بالما بحملة إغاثة إنسانية بالتعاون مع منظمة  “مواطنة”، حيث قامت المنظمتان  خلالها بتوزيع 275 سلة غذائية على اللاجئين السوريين في مدينة أورفا التركية.

وتؤكد مثل هذه الحملات على أن شبكة المرأة السورية ومركز أولف بالما ومنظمة مواطنة، تعمل على تعزيز كل أشكال التعاون والتنسيق مع الكيانات المدنية الموجودة في كل المناطق، لتوفير ما يمكن من مساعدة لأهلنا السوريين.

فمن خلال التشبيك مع مركز مؤسسة إنسان للتنمية والأنسنة، والتي تعمل في رعاية الاطفال السوريين الأيتام والمعاقين تمَّ توزيع السلل الغذائية لعائلات الأطفال في مركز المؤسسة.

وتتوجه شبكة المرأة السورية بشكرها لـمركز أولف بالما على الحملة الإغاثية الإنسانية العاجلة التي ساهم فيها المواطنون السويديون لمساعدة الشعب السوري في محنته الإنسانية وتتمنى قرب انتهاءها والعودة إلى الوطن بأقرب وقت معززين مكرمين.

كما تشكر الشبكة منظمة مواطنة، ومؤسسة إنسان على التعاون، وتتمنى استمرار التشبيك في كل ما يعزز علاقة المؤسسات المدنية السورية، ويساهم في تقديم الخدمات للسوريين، وهو ما قامت هذه المؤسسات من أجله.

Urgent humanitarian relief campaign by Syrian Women’s Network, Olof Palme and Moatana in Urfa

Syrian Women’s Network and Olof Palme Center conducted a humanitarian relief campaign in cooperation with Moatana organization. 275 food baskets were distributed to Syrian refugees in Urfa, Turkey.

Syrian Women’s Network, Olof Palme Center and Moatana organization work to empower cooperation and coordination with civil entities in the area to provide aid to locals.

Through networking with Insan institution for development and humanizing that works for Syrian orphans and disabled children, food baskets were distributed to children families.

Syrian Women’s Network thanks Olof Palme Center for the fund raising that was collected by Swedish citizens to help Syrian people in their humanitarian miserable situations. Also it thanks Moatana organization and Insan institution to help and support to enhance Syrians’ life situations.

We hope that such networking always takes place because one of the main goals of Syrian Women’s Network is empowering cooperation between civil Syrian institutions.

شبكة المرأة السورية

مشاركة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Translate »